donderdag 26 augustus 2010

Woonkamer

Nu dan maar wat foto's van onze woonkamer.. Ben er nog niet tevreden over, maar omdat we hopelijk binnen nu en een half jaar gaan verhuizen doen we er niets meer aan. Ook is het te klein om aaaall mijn ideeën tot uiting te kunnen brengen.

Ik ben niet katholiek of hervormd of iets maar toch vind ik
de beelden en religieuze spullen prachtig, ze geven zo'n mooi
oud sfeertje weer. Dit oude kapelletje vond ik op een rommelmarkt
hij was eigenlijk voor de handel, maar thuis zette anton er een beeld van ons in en ik was verkocht. Jaja, zelfs de klok past erbij.

Ik houd enorm van tegenstellingen, donker met licht en hard met zacht. Zoals hier leidingen naast bloemen, harde zinken kan met gipskruid en een linnen zak met letters naast roze roosjes.
Dit zorgt voor leven en sfeer in je huis.

De kandelaars, poppen en kroonluchter zijn mijn grote trots.
Dit zijn best prijzige dingen in huis maar ze zetten wel direct een prachtige sfeer neer. Ook met onze Oostenrijkse hotelkast zijn we dolblij, er zit heel veel ruimte in en 2 schattige zijdeurtjes met kleine vakjes waar je je leuke dingetjes in kunt zetten. Hier staat dan ook standaard 1 van open. Sinds kort ben ik ook dol op glas.
Dit is heerlijk te combineren met zink en roest. Meestal staat er in de buurt ook wel een waxinelichtje wat dan prachtig schittert in de oude potjes en vaasjes.

Boven de bank hangt een prachtig oud regaal uit Leipzig, deze gaat het nog een keer opgeven want er ontstaan overal scheurplekjes.
Toch blijft die hangen totdat hij op een dag of op de bank of op ons hoofd valt. De bank hebben we gratis van een collega/winkeltjeshouder gekregen. Het is een oudere uitvoering van de ektorp. Een heerlijke hangbank. Meestal wissel ik 3x per maand van kussentjes. Dan weer linnen, dan bloemetjes, dan jute of alles tegelijk.


9 opmerkingen:

  1. Ik hou ook erg van die tegenstellingen in kleur en textuur. Daarom is het ook steeds zo leuk om bij je op bezoek te komen. Groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ohhh wat gaaf allemaal die klok zuct....zo mooi,

    groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, die klok komt gewoon van de leen bakker of kwantum ;) 2 tientjes :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet dit er geweldig uit...........zo mooi !!...vooral de tweede foto in het midden.....whaaahhhhhaaaaaa!!! ....liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat vind ik nou zo leuk geschreven in mij post jouw reactie dat heb ik nou ook als ik jouw foto's zie kan ik er ook helemaal lyrisch van zijn groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een heerlijk sfeertje je foto's!!!
    heb genoten...
    dank je!
    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke sfeer heb je. Dat gaat wat worden straks in je andere huis.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb vanochtend nog weer even je kamer bewonderd hoor , wat een prachtige spullen overal , ik raak gewoon niet uitgekeken , zelfs Erwin vond het mooi en dan met name ook de paspoppen .
    geniet lekker in je huisje , ook al is het nog niet wat je echt wilt , ik vind het mooi !!
    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi blog en wat een leuke spullen laat je ons hier zien. Ik geef me erg graag als volger op.
    Heerlijke sfeer!
    Groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen