zondag 24 oktober 2010

Handel

Ooh wat heb ik gister mooie handel gescoord, het ene nog mooier als het andere. En wat is het dan moeilijk om niet alles zelf te houden! Er waren een paar dingen die ik echt alleen voor mezelf heb gekocht en daar ben ik zoo blij mee! Ook heb ik een prachtige antieke spiegel gescoord, niet dat we daar nog plek voor hadden maarja na een half uur schuiven en frutselen ontstaat er wel weer een plekje, ik zal er snel even foto's van maken.

Ja jullie zien het goed, ik sla over naar pasteltintjes, waar ik voorheen alleen hield van sobere grijze en crème tinten slaat mijn hart nu een slag over bij deze lieve zachten tinten, die het eigenlijk prachtig doen bij het stoere grijs.
De bakjes vond ik in een winkeltje, het zijn er 4..mooie glazen bakjes met een gouden randje. Ik heb ze gevuld met kant en knijpertjes die ik nog nooit eerder had gezien.
Ook het engeltje kreeg een plek op tafel, bij de oude groenige flessen die ik had al ontstaat er een prachtig rustig plaatje. En dan als klapper op de vuurpijl, de corsage op mijn pop.
Ik had hem al een paar weken in de gaten, maar dacht elke keer wat moet ik daar nou mee.
Het is eigenlijk een oud frans hoedje/haar accessoire. Er zit zo'n roze netje aan die voor je ogen langs moet. Eindelijk had ik bedacht waar hij komen moest, op mijn favoriete paspop. Onze mummie zoals Anton haar noemt. Samen met het nieuwe antieke kroontje van de eerste foto, zijn het weer aanwinsten waar ik heel lang van kan genieten.

Toen zag ik deze lamp, ik ben al een hele tijd op zoek naar een stoere lamp, zodat die vreselijke staande lamp van de Ikea weg kan. Het liefst wilde ik een jielde lamp maar aangezien ik net zo'n enorme kast heb gekocht zat dat er de eerste tijd sowieso niet in. Deze lamp vond ik voor maar 2 euro, het is een oude looplamp, de stekker is van bakeliet en hij is super oud. Ik ben helemaal in mijn nopjes, hij heeft een mooi plekje boven de bank en is een echte eyecatcher. Het prentje had ik van mijn verjaardag van Anton gekregen, vind het een echte beauty.
Ik was al geruime tijd weer op zoek naar een gietijzeren vaas, vorig jaar had ik 2 enorme oorvazen in een roestbruine kleur. Ze waren altijd gevuld. Dan weer met dennenappels en geweien en in het voorjaar met mos en hyacinten. Vorig jaar was ik ineens zat van de kleur. Dus verkopen maar.. Nu heb ik eindelijk 1 gevonden die prachtig in ons huis staat. Hij valt eigenlijk niet eens op haha.

Ik ben weer helemaal blij met mijn nieuwe spulletjes, natuurlijk heb ik ook weer genoeg voor jullie meegenomen, neem maar snel een kijkje op de website; www.serviesenbrocante.nl
Dinsdag komen er nog weer nieuwe artikelen online. Geniet van de zondag en voor een heleboel van jullie waarschijnlijk; een fijne herfstvakantie!

19 opmerkingen:

  1. Ik vind je nieuwe spulletjes helemaal top! Wat leuk dat je ook pasteltinten mooi vind! Het maakt het stoere grijs net iets liever, romantischer... De foto's zijn weer hartstikke mooi! Puur genieten! (je kan goed met de camera overweg!) Misschien een idee om er een mooi boek van te maken?
    Fijn weekend en hugs van Nans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die glazen bakjes met een gouden randje...
    die heb ik ook ooit eens gehad..
    Ik zal eens kijken op zolder.
    Ik had 2 verschillende grote's.
    Wat grappig om ze bij jou te zien..
    De rest van je fot's zijn ook weer prachtig, mote maar snel eens weer in je webwinkel kijken..
    fijne dag vandaag, Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja pastel he!!...helemaal goed.......past heel goed hoor in je huis.......hahahahh!! ..mooie spullen !! ben helemaal weg van je engel...leuk leuk !!!......fijne zondag....liefs Ria...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja daar ga je al....slecht voor de handel. ;0)
    Vind die bakjes helemaal leuk...maar helaas je houdt ze zelluf....en die corsage ook gaaf....
    Chips hoor....;)
    Vind het mooi je pastel, volgens mij moet ik maar eerst bij jouw thee drinken...haha.....
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldige pasteltinten..prachtige spulltejes! Kan me voorstellen dat je van bepaalde spullen geen afstand kan nemen..erg verleidelijk;-)

    Fijne zondag!
    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk aanwinsten heb je weer gevonden.
    Zal weer eens een kijkje bij je nemen.

    fijne dag
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige spulletjes heb je weer gescoord. Supermooie hoekjes heb je er weer meegemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je er toch een geweldige neus voor! Echt hele mooie items heb je gekocht. Die corsage en dat kroontje.. allebei schitterend.
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig plaatje! en dat damhertgewei helemaal geweldig!!
    ooh ik ook met mijn jachttik!! hihihi
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk dat enthousiasme van jou!
    Je hebt jullie huisje weer heel gezellig gemaakt met de nieuwe spulletjes.
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige spullen (en foto's natuurlijk)

    Ga ook nog even een kijkje nemen in de webwinkel.

    Nog een fijne avond,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oohh..ik vind je engeltje echt allerliefst. Ook je corsage vind ik heel bijzonder, je bent gewoon weer heel goed geslaagd.

    Ik las net een post bij....ehh, `k weet zo niet meer maar ik zag een foto van je stand op een fair en daar had je van die belgsche kommetjes met groene applicatie, van Royal Boch. Ik heb daar 2 van maar zou er nog wel een paar van willen. Mijn vraag heb je ze nog en wat kosten ze?

    Fijne week en lieve groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt zeker leuke spulletjes gevonden. Die lamp.... geweldig!

    Groetjes, Sonja

    ps volhouden met dromen he ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie spulletjes hoor !!
    Ik moet snel eens kijken op je site.

    Geniet van je dag ,groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Es ist alles so zart und romantisch!!!! Liebe Grüße

    BeantwoordenVerwijderen
  16. leuk dat je ff op mijn blog was zo kan ik meteen ff bij jou kijken. wat een mooie spullen zeg. ik wil je volgen maar krijg een foutmelding dus dat doe ik later well ff. je spulletjes zijn super en ik ben weg van je mooie engeltje. ik ga ook ff op je winkeltje neuzen
    fijne week
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoii, leuk al je nieuwe spulletjes en foto`s...
    Zag dat je mij ook had gevonden , hartstikke leuk.Blijf je volgen.
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen